Koji su efekti masaže u bodi bildingu ?

Benefiti masaže u bodi bildingu mogu da povećaju perfomanse sportiste i da mu pomogne da dosegne fizički potencijal. Naporni trening i povrede mogu da ugroze napredak u oblikovanju tela. Masažom možemo uspešno da se borimo protiv negativnih efekata bodi bildinga, pa čak možemo pomoći u stvaranju veće mišićne mase i u razvoju bolje proporcionalnosti i simetričnosti tela.

Obim pokreta

Čvrstina mišića ograničava obim pokreta, a podizanje tereta sa napedim mišićima može dovesti do povrede. Masažom se istežu mišićna vlakna i to u dužinu i na stranu, kako bi se poboljšala elastičnost tkiva. Tretmani masaže pomažu da se oslobodi od tenzije i pritiska kroz istezanje fascije oko mišića. Mišićno ožiljno tkivo može uticati na smanjenje fleksibilnosti I povećava rizik od povrede i javljanja boli. Masaža vraća mobilnost tako što uništava ožiljno tkivo nastalo usled pretreniranosti, prethodnih povreda i trauma.

bodybuilding-exercises

Oporavak

Mišićima je potrebno da obnove zalihe hranljivih materija kojima se oporavlja oštećeno tkivo i utiče na rast u bodi bildingu. Masažom se ubrzava vreme oporavka povećanjem permeabilnosti mišićnog tkiva i pospešivanjem mikro cirkulacije. Masaža dubokih tkiva povećava propustljivost tkiva tako što se njome otvaraju pore, čime se omogućava da tečnosti i hranljive materije cirkulišu efikasnije. Ona uklanja i otpadne materije kao što su mlečna kiselina koja se akumulira u toku treninga i inhibira kontrakciju mišića.

Mišićni tonus

Masažom se poboljšava dinamika bodi bildinga povećanjem cirkulacije, čime se postiže održavanje adekvatnog tonusa mišića. Oštećeno ili prenapregnuto mišićno tkivo onemogućava pravilan protok krvi, usled toga dolazi do poremećaja mišićnog tonusa. Terapeut ili maser mogu koristiti posebne tehnike masaže kako bi podstakli kretanje fluida kroz krvne sudove i limfni sistem. Ova tehnika podrazumeva kreiranje efekta vakuma. U krajnjoj instance masažom se poboljšava održavanje optimalnog mišićnog tonusa, tako što se pomaže oštećenom tkivu da dobije hranljive materije potrebne za dalji rast, razvoj i oporavak.

Prevencija sportskih povreda

Možete tretirati ili sprečiti povređivanje pre i posle treninga redovnim sportskim masažama. Veoma je bitno da terapeuti koji sprovode masažu budu posebno edukovani iz oblasti sportske terapije, fizikalne medicine i rehabilitacije, kao i da dobro poznaju povrede koje se mogu javiti u bodi bildingu. Iskusni terapeut je u stanju da identifikuje i tretira napetost mišića, kao i triger tačke i ožiljno tkivo koje može da poveća rizik od povređivanja.

BigBench_620x4452

Psihologija

Ako se profesionalno bavite bodi bildingom, masaža pre takmičenja može da Vas opusti i na taj način poveća Vaše šanse za uspeh, ako u takmičenje uđete rasterećeni. Masaža može da poboljša psihičko stanje i oslobodi Vas akumuliranog stresa. Osećaj opuštenost i lagodnosti, kao i samopouzdanje mogu se reflektovati na Vaše postignuće na takmičenjima.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.